Milyen cégkivonatra lehet szükséged?

0 Comments

Amikor cégkivonatra van szükség, akkor sokakban felmerül a kérdés, hogy a választható típusok közül melyiket kell beszerezni. Nézzük meg a legnépszerűbb típusokat, és segítünk a választásban is.

Ami biztos, hogy az ingyenes változat nem lesz megfelelő, ha ügyintézésről van szó. Mivel ez a dokumentum nem rendelkezik hitelesítéssel, így nem fogadják el sehol, legfeljebb információszerzésre alkalmas.

Néhány kivételtől eltekintve a hiteles cégkivonat megfelelő lesz. Ahogy a többi típus, ez is 30 napig érvényes, és elektronikus formában, valamint papír alapon is igényelhető. Általában elektronikus formában használják, mert így a legkönnyebb beszerezni, mindössze pár perc a folyamat, és e-mailben küldik is a hiteles cégkivonatot.

Az e-hiteles cégkivonat egy elektronikus formájú dokumentum, ami digitális aláírással van hitelesítve. Csak akkor igényelj ilyet, ha biztosan tudod, hogy elfogadják, mert a megnyitásához speciális (de ingyenes) programra van szükség.

Vannak olyan helyzetek, amikor közhiteles cégkivonatot írnak elő. Ilyenek pl. általában a céges pályázatok vagy a banki ügyintézések. A közhiteles cégkivonat mindenképpen papír alapú, és mivel ez a legmagasabb hitelesítési szint, mindenképpen el kell, hogy fogadják egy hazai ügyintézésnél.

Ha nem Magyarországon kerül felhasználásra a dokumentum, akkor ún. Apostille cégkivonatra van szükség. Ez egy speciális cégkivonat, amely olyan felülhitelesítéssel rendelkezik, amely alkalmassá teszi arra, hogy külföldön is felhasználható legyen a dokumentum. Apostille cégkivonat esetén már az igényléskor meg kell adni, hogy melyik országban kerül majd felhasználásra.